Min novell❤

Ryktet sprider sig.
Det sprider sig vidare och vidare.
Ända tills det händer.
Hon går fram till honom.
Viskar något.
Jag springer med tårarna rinnandes längst kinderna.

Sen satt jag där i ett hörn.
Folk kom och gick och bara satt där...i hörnet...ensam.
Efter en stund kommer några kompisar och pratar med mig och jag fick betätta va som hänt.
Läraren kommer och några minuter senare sitter jag i ett klassrum med läraren medan besvikelsen och ilskan barra stiger.
Nu finns det ingen återvändo.
Ingen väg ut.
Nu är det försent.
Allt är förstört...precis allt.

Jag tar ett djupt andetag och försöker samla mod.
Jag tar upp mobilen och skriver: VAD SA MOLLY TILL DIG OCH VAD TYCKER DU OM DE.
Det dröjer en stund.

Sen plingade till i mobilen.
Det var från honom.
Jag öppnade meddelandet där det står: ATT DU GILLAR MIG:).

I de ögonblicket började tårarna rinna igen.

Att hon bara kunde göra så.
Hon sa de.
Jag hörde rätt.
Trodde vi va vänner men nu svek hon mig.
Fast jag bad henne att inte säga något.
Hon sa de till honom.
Även fast jag va där.


Med darriga fingrar svarade jag:
VAD TYCKER DU OM DET?

Nu har allt kommit fram.
Nu vet han.
Alla vet det.

Det plingade till igen. Denna gången stog det: JAG HAR INGET EMOT DET:)

Jag visste inte hur jag skulle tolka det.
Är han kär i mig med eller gillar han mig bara som kompis.

Jag övervägde en stund.
Allt kändes som en dröm.
Inte en sån där bra dröm utan en dröm som står och vinglar mellan mardröm och en underbar dröm.
Vilken sekund som heldst kan den falla över till den ena sidan.
Än sålänge håller den balansen på den sköra tråden.

Jag svarar: GILLAR DU MIG PÅ DE SÄTTET?

Hjärtat ökade farten och slagen blev hårdare.
Nu händer det....det är på riktigt.
Men känslan att vänta på svar är hemsk.
Tiden går extra långsamt och tankarna börjar snurra.
Har han läst det men inte svarar.
Sitter han med sina kompisar och skrattar åt mig.
Funderar han på vad han ska skriva.
Vad tycker han om mig egentligen.

Efter ytterligare en stund kom svaret.
Jag vågade knappt öppna de.
Jag samlade mig och öppnade meddelandet där det stog: JA:*

Hade aldrig varit så lycklig i hela mitt liv!
All nervositet bara släppte och blev till lycka.

Killen jag velat ha i över ett år är äntligen min!
Bara min,ingen annans.
Molly hjälpte mig faktiskt....

(Baserad på sann historia)❤
(Molly heter Ella på riktigt)❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0